ponedjeljak, 9. srpnja 2012.

Hrvatski otoci - Croatian islands

Hrvatska ima jako razvedenu obalu koja je predivna. Po podacima broj otoka, otočića, hridi i grebena Republike Hrvatske je 1244. Od toga je 78 otoka, 524 otočića i 642 hridi i grebena.
Svaki otok, hrid ili greben je prića za sebe i svako treba posjetit.
Skoro svaki otok je dostupan brodskom ili trajektnom linijom. Do nekih se može i preko mosta.
Ako tražiš pravi odmor u ovim ljetnim vremenima na ovom blogu predstavit ću neke otoke na kojima sam osobno bio i koji su raj za odmor. Na nekima nema prometa nego se vozilo ostavlja na kopnu i onda se brodom dolazi do tih otoka.

Croatia has a very indented coastline that is beautiful. According to data of the number of islands, islets and reefs of the Croatian 1244th Of these, 78 islands, 524 islands and 642 islets and reefs.
Any island, rock or reef a story for yourself and everyone should visit.
Almost every island is accessible by ferry or boat. So some may be over the bridge.
If you are looking for a vacation in the summer time on this blog I will present some of the islands on which I was personally and that vacation paradise. For some, there is no traffic, but the vehicle leaves the ground and then the boat came to these islands.

nedjelja, 24. lipnja 2012.

Fotografija ono nešto - Photograph something

Ovih dana nabavio sam novi fotoaparat i non stop snimam.
Bio sam na natjecanjima ali sve se svelo na 'važno je sudjelovat' .
Snimam sve što mi se sviđa.
Aparat ima puno mogućnosti.
Fotka jednino zaustavlja vrijeme tj trenutak.
Sve je prolazno, samo fotografija ostaje.
Ona je odraz vremena.


These days I got a new camera and shoot non-stop.
I was at the contests, but it comes down to 'it is important to participate. "
I record everything I like.
Coffee has a lot of options.
Photo singular stopping time that is instant.
Everything is transient, only photographs remain.
It is a reflection of the time.

četvrtak, 26. travnja 2012.

Mobitel sa dvije kartice - Mobile phone with two cards - Téléphone mobile avec deux cartes - Mobiltelefon mit zwei Karten

Biti bez mobitela je danas kao oko bez glave.
Imat nekoliko mobitela danas je normalna stvar.
Čak se čudimo onima koji ih nemaju.
Oni su po meni fenomeni jer su puno mirnije osobe i zbilja dobri ljudi.
Pojavili su se aparati koji mogu koristit dvije mreže.
Ja sam očito veliki fenomen jer uz tri koristit ću još dva s time da oni idu na jedan aparat i umjesto pet imat ću samo četri mobitela.
Prvi je privatni, drugi je službeni, treći je da se mogu čuti sa bratom i šogoricom, četvri i peti je da se mogu ćuti sa osobama koje mi jako puno znaće.
E da tu je fiksni telefon kod kuće i telefon na poslu.


Being without a cell phone today as around without a head. 
You have several cell phone today is a normal thing. 
Even those who are surprised they do not. 
They are for me because the phenomena are much more calm person and really good people. 
There were devices that can use two networks. 
I'm obviously a big phenomenon, because the three I will use two more with the fact that they go to a coffee instead of five, and I will have only four cell phones. 
The first is a private, another official, the third is to be heard with his brother and sister-in-law, fourth and fifth that we hear from people that we really mean a lot. 
Oh yes there is a fixed phone at home and work phone.

Être sans un téléphone cellulaire aujourd'hui autour sans tête. 
Vous avez plusieurs téléphone cellulaire d'aujourd'hui est une chose normale. 
Même ceux qui sont surpris, ils ne le font pas. 
Ils sont pour moi parce que les phénomènes sont par personne beaucoup plus calme et les gens sont vraiment bons. 
Il y avait des dispositifs qui peuvent utiliser deux réseaux. 
Je suis évidemment un phénomène propre aux grandes, parce que les trois je vais utiliser deux de plus avec le fait qu'ils vont à un café au lieu de cinq, et je vais avoir seulement quatre téléphones cellulaires. 
Le premier est un organisme privé, un autre fonctionnaire, le troisième est de se faire entendre avec son frère et sa sœur-frère, quatrième et cinquième que nous entendons des gens dire que nous avons vraiment beaucoup. 
Oh oui, il ya un téléphone fixe à la maison et de téléphone au travail.


Da ohne Handy heute um ohne Kopf. 
Sie haben mehrere Handy ist heute eine normale Sache. 
Selbst diejenigen, die überrascht sind sie nicht. 
Sie sind für mich, weil die Phänomene viel ruhiger Mensch und wirklich gute Leute sind. 
Es gab Geräte, die zwei Netzwerke nutzen können. 
Ich bin natürlich ein großes Phänomen, denn die drei, die ich noch zwei weitere mit der Tatsache, dass sie zu einem Kaffee statt fünf gehen verwenden, und ich werde nur vier Handys haben. 
Der erste ist ein privates, ein anderer Beamter, ist die dritte, um mit seinem Bruder und Schwester-in-law, vierte und fünfte, die wir von Menschen hören, dass wir wirklich viel bedeuten gehört werden. 
Oh ja gibt es eine feste Telefon zu Hause und der Arbeit Telefon.

srijeda, 11. travnja 2012.

Elitizacija katoličke crkve - Elitization Catholic Church -

Danas sve manje ljudi odlazi u katoličke crkve.
Vjera pada i one su samo uspomene na neka vremena.
U Hrvatskom imamo mise koje su posebne za određene slojeve građana.
Stariji na takvim katoličkim misama nisu dobrodošli.
Isusovači red upravo vodi da je kod njih elita mladi, a ostalima treba metak u glavu. Samo što ne stave zabrane ulaska starima od 35 godina.
Mislim da Isusovaki red u katoličkoj crkvi treba zabranit jer očito je tamo samo mjesto za ološ ljudi koji misle da su nešto i netko.
Puno je primjera koje me dovode do takvih zaključaka.
Povjerio sam se Isusovcu koji mi je nakon majčine smrti ne želi čuti za mene. I to je svečenik katoličke crkve. I to Isusovac.
Muka mi je od toga i prestao sam odlazit u katoličke crkve i mise.

Today, fewer people went to the Catholic Church.
Faith falls and they are just memories of a time.
In Croatian we have masses that are specific for certain classes of citizens.
The older of these Catholic Masses are not welcome.
Jesuit order it takes them to the young elite, and others should be shot in the head. Just do not put old ban on entry of 35 years.
I think Isusovaki order in the Catholic Church should be banned because apparently there is only place for the scum of people who think they have something and someone.
There are many examples that lead me to such conclusions.
I confided to me that the Jesuits after the death of his mother does not want to hear me. And that is a priest of the Catholic Church. And the Jesuits.
I'm sick of it and I stopped going to the Catholic church and the masses.


 Heute gingen weniger Menschen zur katholischen Kirche.
Der Glaube fällt und sie sind nur Erinnerungen an eine Zeit.
In der kroatischen wir haben Massen, die spezifisch für bestimmte Klassen von Bürgern gibt.
Je älter dieser katholischen Gottesdienste sind nicht willkommen.
Jesuitenordens sie brauchen, um die junge Elite, und andere sollten in den Kopf geschossen werden. Nur nicht gesetzt alt Einreiseverbot von 35 Jahren.
Ich denke, Isusovaki Reihenfolge, in der katholischen Kirche verboten werden sollte, weil anscheinend gibt es nur für den Abschaum der Menschen, sie haben etwas und jemand denken, zu platzieren.
Es gibt viele Beispiele, die mich führen zu solchen Schlussfolgerungen.
Ich vertraute mir an, dass die Jesuiten nach dem Tod seiner Mutter will nicht, mich zu hören. Und das ist ein Priester der katholischen Kirche. Und die Jesuiten.
Ich habe es satt, und ich ging nicht mehr in der katholischen Kirche und den Massen.


Hoy en día, menos gente fue a la Iglesia Católica.
La fe se cae y no son más que recuerdos de una época.
En Croacia que tienen masas que son específicos para ciertas clases de ciudadanos.
La mayor de estas misas católicas no son bienvenidos.
Orden de los jesuitas que los lleva a la elite joven, y otros deben ser baleado en la cabeza. Eso sí, no pone antigua prohibición de entrada de 35 años.
Creo que para Isusovaki en la Iglesia Católica debería ser prohibido porque al parecer sólo hay lugar para la basura de las personas que piensan que tienen algo y de alguien.
Hay muchos ejemplos que me llevan a esas conclusiones.
Yo me confió que los jesuitas después de la muerte de su madre no quiere oírme. Y eso es un sacerdote de la Iglesia Católica. Y los jesuitas.
Estoy harto de él y dejé de ir a la iglesia católica y las masas.


  Aujourd'hui, moins de gens sont allés à l'Église catholique.
Foi tombe et ils sont juste des souvenirs d'une époque.
En croate, nous avons des masses qui sont spécifiques à certaines catégories de citoyens.
Le plus âgé de ces messes catholiques ne sont pas les bienvenus.
Ordre des Jésuites qu'il leur faut pour la jeune élite, et d'autres devraient être tiré une balle dans la tête. Il suffit de ne pas mettre interdiction vieille à l'entrée de 35 ans.
Je pense que pour Isusovaki dans l'Église catholique devrait être interdite, car apparemment il n'y a qu'une place pour la racaille de gens qui pensent qu'ils ont quelque chose et quelqu'un.
Il existe de nombreux exemples qui m'ont amené à ces conclusions.
Je me confia que les Jésuites après la mort de sa mère ne veut pas m'entendre. Et c'est un prêtre de l'Eglise catholique. Et les jésuites.
J'en ai marre de lui et j'ai cessé d'aller à l'église catholique et les masses.

četvrtak, 5. travnja 2012.

Novi početak - A new beginning

Na početku dragi čitatelji isprika što me nije bilo.
Izgubio sam majku tj prije nešto manje od dva tjedna je umrla.
Bila je predivna osoba i to mi je teško palo.
Sada je gore na nebu među anđelima i siguran sam da gleda što ja to sada tu pišem.
Život ide dalje tako da sam polako počeo opet se vračat u normalu ma koliko to bilo teško.
Novi izazovi su pred menom i jedan novi blog za vas čitatelje jer kreće blog putevima novih brače Seljan.
Naravno da će biti na mnogo jezika tako da od uskrsa kreće.
Ovaj blog ostaje jer svaki klik me veseli.
Svima koji slave želim sretan Uskrs.

At the beginning of my dear readers excuse me no.
I lost my mother, that is a little less than two weeks she was dead.
She was a wonderful person and I fell hard.
It is now up in heaven among the angels and I'm sure it looks now as I write this.
Life goes on so slowly that I began again to return to normal even though it was hard.
New challenges are before me, and a new blog for you blog readers for moving new roads brothers villagers.
Of course it will be in many languages ​​so that moving from Easter.
This blog remains because each click me happy.
To all who want to celebrate a happy Easter.


 Au début de mes chers lecteurs excusez-moi pas.
J'ai perdu ma mère, qui est un peu moins de deux semaines, elle était morte.
Elle était une personne merveilleuse et je suis tombé dur.
Il est maintenant haut dans le ciel parmi les anges et je suis sûr que il semble maintenant que j'écris ceci.
La vie continue si lentement que j'ai commencé à nouveau pour revenir à la normale, même si c'était dur.
De nouveaux défis sont devant moi, et un nouveau blog pour vous bloguez lecteurs pour déplacer nouvelles routes frères villageois.
Bien sûr, il sera dans de nombreuses langues afin que le déplacement de Pâques.
Ce blog reste parce que chaque cliquez me fait plaisir.
Pour tous ceux qui veulent célébrer une joyeuse Pâques.


 Al principio de mis queridos lectores me disculpan que no.
Perdí a mi madre, que es un poco menos de dos semanas que estaba muerta.
Ella era una persona maravillosa y me quedé duro.
Es ahora en el cielo entre los ángeles y estoy seguro que se ve ahora, mientras escribo esto.
La vida sigue tan lentamente que empecé de nuevo para volver a la normalidad a pesar de que era difícil.
Los nuevos retos están delante de mí, y un nuevo blog para los lectores de su blog para trasladar nuevos hermanos caminos aldeanos.
Por supuesto que será en varios idiomas por lo que el paso de Semana Santa.
Este blog se mantiene porque cada uno haga clic en hacerme feliz.
A todos los que quieren celebrar una feliz Pascua.



Zu Beginn des Jahres meine lieben Leser entschuldigen Sie mich nicht.
Ich verlor meine Mutter, das ist etwas weniger als zwei Wochen war sie tot..
Sie war eine wunderbare Person und ich fiel schwer.
Es liegt nun im Himmel bei den Engeln und ich bin sicher, es sieht jetzt während ich dies schreibe.
Das Leben geht weiter so langsam, dass ich wieder begann, wieder zur Normalität zurückkehren, obwohl es hart war.
Neue Herausforderungen sind vor mir, und ein neuer Blog für euch Blog-Lesern für die Bewegung neue Straßen Brüder Dorfbewohner.
Natürlich wird es in vielen Sprachen sein, so dass der Übergang von Ostern.
Dieses Blog bleibt, weil jeder auf mich glücklich.
An alle, die eine glückliche Ostern feiern wollen.

četvrtak, 8. ožujka 2012.

Dan žena - Women's day - Journée de la Femme - Día de la Mujer - Tag der Frau

Danas slavimo dan žena.
Kako doznajem u jednom razgovoru na svijestu se rodi više muškaraca ali žene žive duže i zato ih ima više od muškaraca.
U nekim zemljama njihov je položaj loš. Nemaju nikakva prava i oni su robovi svojih obitelji.
U razvijenim zemljama one su digle svoj glas ali po mome previše.
Danas kada se gleda one teže dobiju posao, položaj im je loš jer rade slabo plačene poslove.
Kažu mada to ne primječujem imaju manje plaće od muškaraca.
Njihov položaj je bolji nego što prije, mada bi se tu još moralo radit.
Žene su često žrtve nasilja u obiteljima.

Today we celebrate Women's Day.
As we learned in a conversation on consciousness is born as many men, but women live longer and because there are more than men.
In some countries, their position is bad. Have no rights and they are slaves to their families.
In developed countries, they protested, but in my too.
Today, when looking ones tend to get a job, the position is bad because they do poorly paid jobs.
They say that although I do not notice they have lower wages than men.
Their position is better than before, although there would still be employed.
Women are often victims of domestic violence.


Heute feiern wir Frauentag.
Wie wir in einem Gespräch am Bewusstsein gelernt wird, wie viele Männer geboren, aber Frauen länger leben und da gibt es mehr als Männer.
In einigen Ländern ist ihre Lage schlecht. Haben keine Rechte, und sie sind Sklaven ihrer Familien.
In den entwickelten Ländern, protestierte sie, aber in meinem auch.
Heute, wenn man diejenigen, einen Job zu neigen, ist die Position schlecht, weil sie schlecht bezahlt Arbeitsplätze haben.
Sie sagen, dass, obwohl ich nicht bemerken sie niedrigere Löhne als Männer.
Ihre Position ist besser als vorher, obwohl es immer noch eingesetzt werden würde.
Frauen sind häufig Opfer von häuslicher Gewalt.


Hoy celebramos el Día de la Mujer.
Como hemos aprendido en una conversación en la conciencia nace como muchos hombres, pero las mujeres viven más tiempo y porque no son más que los hombres.
En algunos países, su posición es mala. No tienen derechos y son esclavos de sus familias.
En los países desarrollados, que protestó, pero en mi también.
Hoy en día, cuando los buscan tienden a conseguir un trabajo, la situación es mala porque no mal pagados puestos de trabajo.
Dicen que a pesar de que no se dan cuenta que tienen salarios más bajos que los hombres.
Su posición es mejor que antes, aunque todavía se emplea.
Las mujeres son a menudo víctimas de la violencia doméstica.


Aujourd'hui, nous célébrons la Journée des femmes.
Comme nous l'avons appris dans une conversation sur la conscience est né comme beaucoup d'hommes, mais les femmes vivent plus longtemps et parce qu'il ya plus que les hommes.
Dans certains pays, leur position est mauvaise. N'ont aucun droit et ils sont esclaves de leurs familles.
Dans les pays développés, ils ont protesté, mais dans mon trop.
Aujourd'hui, alors que ceux qui cherchent ont tendance à obtenir un emploi, la position est mauvaise parce qu'ils ne emplois mal payés.
Ils disent que, bien que je ne remarque pas qu'ils ont des salaires inférieurs à ceux des hommes.
Leur position est meilleure qu'avant, même si il y aurait encore être utilisés.
Les femmes sont souvent victimes de violence conjugale.

utorak, 6. ožujka 2012.

Ljepota života - The beauty of life - Die Schönheit des Lebens - La belleza de la vida - La beauté de la vie

Svaki dan je poseban, donosi nam nove izazove.
Svaki puta kada se probudimo u zoru počinje novi dan života.
Mnogima život nije lijep ali ipak moramo biti svjesni da je ovaj život samo hodočašće prema životu na nebu.
Dokazano je da postoji život nakon života.
Toga bi trebali biti svjesi.
Kada nam je teško, barem ja sam svjestan da može biti teže.

Chaque jour est spécial, il nous apporte de nouveaux défis.
Chaque fois que vous vous réveillez à l'aube commence une nouvelle journée de la vie.
Beaucoup de vie n'est pas belle, mais nous devons être conscients que cette vie n'est qu'un pèlerinage à la vie dans le ciel.
Il est prouvé qu'il ya une vie après la vie.
Cela devrait être conscient.
Lorsque nous trouvons qu'il est difficile, du moins je suis conscient qu'il peut être difficile.


Every day is special, it brings us new challenges.
Every time you wake up at dawn begins a new day of life.
Many life is not nice but we must be aware that this life is only a pilgrimage to life in heaven.
It is proven that there is life after life.
That should be conscious.
When we find it difficult, at least I am aware that it can be difficult.


Cada día es especial, nos trae nuevos desafíos.
Cada vez que te despiertas en la madrugada comienza un nuevo día de vida.
La vida Muchos de ellos no es agradable, pero debemos ser conscientes de que esta vida es sólo una peregrinación a la vida en el cielo.
Está demostrado que hay vida después de la vida.
Ese debe ser consciente.
Cuando se nos hace difícil, por lo menos soy consciente de que puede ser difícil.


Jeden Tag ist etwas Besonderes, es bringt uns neue Herausforderungen.
Jedes Mal, wenn Sie aufwachen am Morgen beginnt ein neuer Tag des Lebens.
Viele Leben ist nicht schön, aber wir müssen uns bewusst sein, dass dieses Leben nur eine Wallfahrt nach Leben im Himmel ist.
Es ist bewiesen, dass es ein Leben nach dem Leben.
Das sollte bewusst sein.
Wenn wir es schwierig finden, zumindest habe ich mir bewusst, dass es schwierig sein kann.